Dagdrömsväder

 
Det har gått väldans trögt att vända tillbaka dygnet efter julhelgerna. Mina katter verkar ha tagit över och försöker att med gemensamma klor få upp mig i ottan och i morse lyckades dom riktigt bra. Sitter här med en kopp kaffe som blev aningens för svagt och utanför fönstret är det grått med vinande snöfall. Riktigt trist marsväder. Katterna har rullat ihop sig och sussar nu gott efter fullgjort uppdrag.
Utetermometern visar kallgrader så idag ska jag starta snöslungan och försöka slunga bort den tunga blötsnön som jag bara karade åt sidan tidigare i veckan. 
 
Just nu är jag inne i en dagdrömsperiod där det mesta handlar om att fixa till här hemma och så klart sommarens blomrabatter. Sköna drömmar där till och med arbetsinsatsen går lätt som i en dröm. Högarna av gamla inspirerande inredningstidningar och trädgårdstidningar växer upp lite här och där i huset. Dessvärre förekommer inte de trista fönsterrenoveringarna med i de här dagdrömmarna men planen för att få det gjort den här sommaren är att skriva en agenda och följa den slaviskt. Det brukar funka.