Ombyte förnöjer

I kväll fick jag erbjudande om att vikariera några timmar som dramalärare och jag nappade direkt. Det är många år sedan jag planerade en lektion men efter viss vånda är planeringen klar. Det blir en spännande bok med verklighetsanknytning och värdefull rekvisita i en jutesäck. Hoppas nu bara att barnen inte hört den här berättelsen förut. 
Den här dagen har gått i lugnets tecken. Hjälpte en vän att lägga ut en plastgran till försäljning på nätet och den blev såld nästan direkt. Sedan var jag en sväng ner på stan och köpte en Made in Kalix present till "våran" gulliga taxichaffis i huvudstaden. Däremellan några kaffegäster och lite dammjakt. På fredag kommer folk hit och installerar nya värmepumpen och därefter tänker jag ha loppisöppet hela helgen ute i garaget där allt finns uppställt sedan tidigare. Livet rullar på och den ena dagen är inte den andra lik. Så sant att ombyte förnöjer.