Kylig lördagskväll

Dagarna går och hesheten består. Mindre ont i halsen, mer snuvig och irriterade och rinnande ögon. Ingen kul förkylning. Borde nog ha tagit influensasprutan som dessutom är gratis till pensionärer och riskgrupper. Och tyvärr hör jag väl till båda. Nåja, är nog snart fri eländet fast visst har det varit lite trist att det varken finns ork eller lämplighet att bjuda sina nära på julmiddag. Hur som helst är det skönt att julen är över. I morgon ska tomtarna få krypa ner i sina lådor och julgranen åker ut på måndag även om den är grön och grann. 
 
Min dator uppför sig konstigt. Ibland liksom flimrar en ruta fram och bort på en tiodels sekund. Har kört virusprogrammet men det hittar inga inkräktare. Känns osäkert att använda internetbanken ifall att det ändå finns någon som lurar i bakhåll. Ett tag trodde jag att det var ögonflimmer men nu vet jag helt säkert att det inte ärså.
 
I kväll har jag tittat på favoritserien Downton Abbey under en tjock yllefilt. Njuter av alla vackra kläder, frisyrer och inredningar plus att handlingen är intressant om man ser det i ett historiskt perspektiv.