Dramatisk dag

Idag har jag jobbat som dramalärare i två klasser. Den första klassen funkade hur bra som helst och jag genomförde planerad aktivitet som tog exakt de 40 minuter jag hade på mig. Den andra klassen har enligt min åsikt ingenting att göra i en ekande dramsal utan behöver betydligt stramare ramar för att funka bättre. Med lite planeringsjusteringar genomfördes även aktiviteten i den klassen. Känner mig nöjd. Gav faktiskt mersmak om inte annat för plånboken.
Kvällen har tillbringats på lärarförbundets julgottekväll med julmat och stora godisskålar. Mycket folk, gott och trevligt. Blev för mycket godis så det blev spystopp på hemvägen. Herregud 65 år och proppar i mig som om jag vore 3 år.
För övrigt är jag bedrövad över det politiska läget i vårt land. Mitt förakt för borgarpartierna och även naturligtvis för rasistpartiet har minsann inte minskat. Tvärtom.