Tre dagar till pension

 
Ja herregud det har verkligen ekat i mitt kylskåp de senaste tre veckorna men jag har tacksamt nog inte behövt svälta eftersom det har funnits mer eller mindre lockande saker i frysen och godis växer i riklig mängd ute i vinbärsbuskarna och jordgubbslandet. Nu kommer som skrivet pensionen om några dagar och då gäller uppbunkring enligt en lång lista. Det är märkligt men toapapper och kaffe är sådana saker som har en tendens att ta slut samtidigt med pengarna på kontot, men den här gången har jag båda dessa livsviktiga  saker. När det gäller akut brist på toapapper så brukar överblivna julservetter med vinkande tomtar funka ypperligt. Och bullarna bakade på vatten i stället för mjölk blev hur goda som helst. Absolut ingen skillnad så jag fortsätter nog med vatten och sparar därmed in de kronor som mjölken kostar.
 
Igår deltog jag i socialdemokraternas valupptakt i Kalix som gick av stapeln ute i Marahamn i strålande solsken och medglittrande hav i bakgrunden. Ett otroligt välordnat arrangemang med bra och roliga tal, proffsig musk och många möten med gamla bekanta. En riktig familjefest. Dessutom bjöds det på hamburgare och hembakad tårta. Väldigt, väldigt gott! Pratade med flera i samma ekonomiska situation som mig och de sa samma som jag tänkte: Tre dagar till pensionen ....
Vem vet, kanske blir jag och mina gelikar sådana där som går på alla möten där det lockas med gratis mat och fika. Och så ställer vi oss i kön igen när vi ätit upp första omgången. Men när det gäller gårdagens möte så var det inte gratismaten som lockade utan mitt blodröda hjärta som ville delta.