Tankar i morgonstund

 
Dagens väder verkar lovande för utejobb. Planerar att gå lös på syrenbuskarna för att gräva upp rötterna. Gör väl som vanligt och gräver, hackar, sågar, rycker och svär utav helvete så brukar det lösa sig. 
 
Igår stuvades rengjorda krukor in i välordnad uteboda och ett lass gamla ytterkrukor i hemska färger och mönster hamnade äntligen på soptippen. Fattar inte ens varför jag sparat dom i alla år, men sådan är jag. Den som spar hon har...... alltså massor av skrot.
 
Lyckades spilla ut en kaffekopp i hallen häromkvällen och trodde att det bara var mattan som fick en fläck, men ack vad jag bedrog mig för väggen, ytterkläderna och skorna i skohyllan var fulla av kaffefläckar. Det fick i alla fall med sig det goda att jag tvättade alltihop och nu ligger "vintermattor" i både kök och hall. Alltid, om än på ett vis sorgligt, att boa om sig inför vinterns mörker och kyla. Nej, usch vill inte ens tänka tanken.