Stubbkamp

 
Himlen är grå, gräset blött efter nattens regnande och grannens slaka flaggvimpel rör sig lojt i något som liknar nordliga vindar. Själv är jag öm i muskler och leder efter gårdagens kamp mot syrenrötterna. Det är bara huvudrotklumpen kvar och den ska banne mig väck idag, på ett eller annat sätt.
Har flera uteprojekt på gång men måste kanske lyssna på vad kroppen orkar med. Inomhusprojket finns det också gott om bland annat en barnbokstext till mitt lilla barnbarnsbarn som väntas i slutet av året. Min dotter, alltså barnets mormor, målar bilderna. Spännande och roligt. 
 
Här blev det skrivarpaus för god lunch hos dotterns familj.
 
Hemma igen hoppade jag i arbetskläderna och gick lös på stubbeländet och till sist gav den upp och jag kunde fylla på jord, kratta och så gräsfrön. Så himla skönt att äntligen ha det gjort!
Efter det här arbetspasset tar jag helg och ger kroppen en chans att hämta sig från chocken.