Höst ..

Inte var jag nöjd när solen gassade och termometern visade +32°C i skuggan. Alldeles för varmt. Inte är jag nöjd nu heller när himlen är gråmulad, regnet störtar ner var och varannan timme och termometern visar ynka +13°C. Mina höststökarplaner går om intet eftersom allt är geggigt, kallt och blött. De dagar som det varit någotsånär torrt har en del sommarsaker rengjorts och stoppats in på vinterförvaring, men ännu blommar det för fullt i rabatterna så det är liksom inte läge att kapa bort fägringen. Och inte har jag målat klart. Först blev det för varmt och nu är det för blött. Suck och stön! Borde ha tagit chanserna då de stunder det trots allt var perfekt målarväder.
 
Nu ska det dammsugas och sedan ska gurkplantan ute i växthuset få flytta till komposten nere i skogen. Tomaterna får stå kvar ännu en tid fast redan nu tycker jag att de smakar vattnigt på grund av solbrist.