Utejobb

Helt fantastiskt otroligt skönt att hela tomten är krattad och redo för sommaren. Har till och med lurvat om lite i rabatterna så att det ska se ut lite finare när vårlökarna börjar förgylla tillvaron. Det roligaste är att min kropp inte har protesterat mot krattningsrörelserna som förr om åren. Nacke och axlar klarar av statiska rörelser igen utan att direkt gå i baklås och det går att böja sig ner utan att höften skriker sig hes. Pensionärslivet må vara fördjävligt fattigt men att må bra och orka njuta av livet är mer än guld värt. Jag har tack och lov inga behov av att glassa med en exklusiv yta utan tycker att jag duger gott som jag är. 
 
Idag tog jag sats och gick lös på bodan vilket var en otäck nödvändighet efter vinterns råttbesökare. Solrosskal och råttskit precis överallt. Äckligt som bara den men använde näs- och munskydd för säkerhets skull. Passade samtidigt på att rensa bort massor av bra att ha prylar som legat och skräpat på hyllorna. Nu när jag avslutat och duschat grundligt kom jag på att det finns fler saker som inte ska vara kvar men det får jag ta i morgon.