Min söndag

 
 
 
Söndagsmorgon med mulet och svalt väder fick mig att ligga kvar i sängen, ja till och med att somna om en stund, vilket annars inte är någon höjdare i mitt fall. 
Har putsat om fönstren på ena sidan av huset eftersom morgonsolen avslöjade ränder i alla riktningar så nu hoppas jag att de är acceptabla.
Fick sedan hjälp av dotter och svärson att hämta 50 betongplattor á 14 kilo för en krona styck, inte för att jag är helt säker på var jag ska lägga dem men till att börja ska de få täcka jorden i ett slidebuskage som jag vill utrota från min tomt.
Som final på dagen sydde jag om en gammal linnegardin till toafönstret och det blev väl si så där lyckat eftersom jag lyckades ta just den längd där katterna har dragit av en tråd så att det blivit ett litet hål. Egentligen borde jag städa toan ordentligt och göra en kraftig rensning i garderoberna. Noterade att jag har minst tjugo badhandukar och det är åtminstone ett helt dussin för många för att inte nämna flera felköpta behår och trosor som är för små eller för stora plus flera par strumpor som jag inte gillar. Nä nu banne mig ska allt onödigt bort från mina gömmor. Tycker att jag rensar hela tiden och ändå finns det onödiga saker kvar. 
Visserligen är jag en samlare, men ändå inte för jag gillar luftigt avskalat med ordning och reda.