Fredagsfunderingar

 
 
Så in i märgen kallt och ruskgrått väder idag. Luftvärmepumpen blåser 28 graders varmluft och ändå känner jag mig frusen. Har bara varit utomhus en liten stund medan tulpanlökarna och en silverspiraplanta fick komma ner i jorden. Även göteborgseken blev nedbäddad lite extra inför vintern. Övrig tid har tillbringats vid symaskinen. Jättekul att skapa vackra ting av nytt och gammalt. 
 
I morgon om vädret är någotsånär torrt blir det utejobb dagen lång och det är inte fy skam heller. Gillar verkligen att småpyssla med lite av varje. Idag pratade jag med en person om just detta att många kvinnor är helt handfallna så fort det gäller att hantera ett verktyg eller något som man förr ansåg var karlagöra. Nix, sådan är inte jag och det kan jag tacka min käre far för eftersom han såg till att lära mig saker så att jag kunde klara mig själv. Tusen tack pappa! Kvinnor kan snickra och borra och karlar kan sy och baka för det handlar bara om att använda rätt teknik. Inget märkvärdigt alls.