Fasansfulla tankar

 
Nä, jag kan inte lämna tankarna på hur vi behandlar våra gamla. Snart, alltför snart, kan jag vara där själv och det är verkligen med stor fasa jag ens tänker tanken. Om jag får leva och bli riktigt gammal kommer det säkerligen en dag när jag måste till ett äldreboende och då hoppas jag att jag har samlat på mig en stor burk med avlivningstabletter. Kan inte tänka mig att orka ens en endaste dag i den miljö som idag erbjuds våra äldre i behov av vård. Eller också är jag smart och begår jag ett fruktansvärt brott så att jag får livstids fängelsestraff för då får jag aktiviteter, välutbildade vårdare, vara ute i friska luften, aptitlig mat, sjukvård och desserter på helgerna, dessutom medfångar som har hörsel och tankar i behåll. 
 
Idag har jag så in i helvetes ont i höften och jag tänker på alla gamla som har lika ont dag ut och dag in utan att någon bryr sig nämnvärt. De kanske får maxdos Panodil plus några burkar lugnande och sövande och så får de tyna bort i medicindimman. Ännu kan jag välja om jag vill peta i mig medikament eller lida och just nu i denna stund lutar det åt medikament. 
 
Jag hoppas att många orkar ta ställning i den kommande valrörelsen där alla partier lovar guld och gröna skogar till skola, vård och omsorg och samtidigt ska det införas ännu mer jobbskatteavdrag och lättnader för de som redan har mer än nog. Alltså, det är väldigt enkel räkning att förstå att vi aldrig kommer att få se röken av guldet och de gröna skogarna om vi samtidigt ska betala mindre skatt.