En bra dag

Helt otroligt härligt att vi har sommarväder trots att vi är en vecka in i september månad. Redan vi sjusnåret i morse satt jag ute på bron och njöt i morgonsolens sken. Kände mig lyckligt förunnad att få uppleva detta. Blommorna blommar nästan som om det vore mitt i sommaren, men björken släpper allt fler gula blad så snart är gräsmattan på norrsidan helgul. 
 
 
 
Idag har jag varit på matmarknad i Luleå tillsammans med Maria och det var en rolig upplevelse. Men först av allt åkte vi ut till Hindersöstallarna och lämnade av lite saker till hennes älgjagande gubbe. Skärgård och höstens klara luft är i sig en härlig upplevelse. Vi lyckades även hamna i nybyggarområde med supertjusiga hus i alla möjliga former, ja till och med ett runt hus. Det högg lite i ♥ när det slog mig att den livsfasen är oåterkalligen borta för min del. Inte alls kul att åren gått så fort.
Matmarknaden lockade med dofter, färger och massor av gott för smaklökarna. Längsta kön var dock till engelska fudgeståndet. Köpte 9 små fyrkanter och det kalaset gick på 115 kronor. Har delat dem med sonens familj och tyvärr är jag inte överväldigad över smakerna. Vackra och färggranna men ganska tama i smaken. Hem kom även starka korvar från Holland och kakor från Italien. Marknaden var mycket välbesökt så det var köer och trängsel överallt.
 
Nu är det kväll och jag råkade jordbruka lite medan katterna luftades. Grävde upp åtminstone hälften av rötterna på en finnslidebuske. Ska fortsätta i morgon. Formen är bättre idag efter en besvärlig natt med både olidlig värk och sockerdip. Så är det, ena dagen jävligt ont och nästa kan vara hyfsat bra. Tack och lov, får jag väl säga. Det är bara de bra dagarna som räknas och idag har varit en superbra dag. Nu väntar ett glas vitt.