Underbart trevlig kväll

 
I går kväll var mina vänner och jag bjudna på supergod middag hemma hos Lillemor som verkligen bor ute på landet, ängen, skogen eller vad man nu vill kalla det. Som vanligt hade vi jättetrevligt med många skratt och kliande i någon av hennes fem fyrbenta vänner. Förrätten bestod av hemgjorda vårrullar, varmrätten ostgratinerat mandelpotatismos och älgfärsbiffar och till sist desserten som hade allt från saffranspannacotta till chokladkladdkaka. Till allt detta bjöds det mycket goda viner, alla nyheter för mig. Supergott! Om det hade varit programmet "halv åtta hos mig" hade hon fått en 10:a av mig och säkert detsamma av de övriga matgästerna.
 
Av förklarliga skäl har jag sovit som en stock och minns inte mycket av cd-boken jag började lyssna på i natt. Fick med mig en trave nya cd-böcker från Lillemor så nu har jag nattunderhållning för ett bra tag.
 
Just nu lyser gräsmattorna vita ochh himlen är grå fast hög så det finns hopp en solglimt framåt dagen. Ska låsa växthuset och försöka få hem en lagom stor utejulgran idag.