Spöregn i slutet av oktober

Herregud hör hur spöregnet skvalar i stuprören! Dagens plan var att grundligt storstäda vardagsrummet och slänga ut allt löst för vädring på altanen, men den planen har gått om intet. Tar istället en annan ur mitt planeringskartotek nämligen att fortsätta med sömnaderna.
Natten har varit svettig på grund av blodsockerdipp och värk. Hur hemskt jag än gruvar mig för själva höftoperationen så längtar jag till att få det gjort och så småningom bli hyfsat värkfri. Alla människor som själva lider eller har lidit av konstant rörelsehindrande värk vet jag talar om. Alla som inte har upplevt det kan aldrig föreställa sig hur frustrerande det är att hindras i det man vill göra.
Jag är verkligen inget motionsfreak, faktiskt tvärtom avskyr jag monoton motion för motionens skull. Däremot går jag gärna på en skön promenad när det passar mig. Eller rättare sagt - efter operationen kommer jag att börja ta små icke haltande promenader när andan faller på. Det ser jag fram emot.