Röj röj

Inte helt ovanligt att det röjs i detta hus. Det konstiga är att det alltid finns så mycket skräp kvar efter mina röjningar. Idag åkte loppisresterna ner i flyttkartonger i väntan på ny loppissäsong.
För en tid sedan gick jag igenom vartenda spik och skruvpaket och sorterade in alltihop i en smart lådväska från Biltema. Idag blev verktyg, färg, olja och allehanda flaskvätskor som fick en genomgång. Hade till exempel både hälsingetjära och daltjära plus olja för utombordsmotorer, blysänken och allt möjligt som jag aldrig någonsin kommer att ha användning för. Det blev många turer till soptippen idag och fler turer blir det i morgon. 
Nu är garaget tömt och ska de närmaste dagarna byta skepnad inför våran hantverksförsäljning som startar om några veckor. Flitens lampa har lyst den senaste tiden så jag hoppas att andra också ska tycka om det dottern och jag skapat. 
Det är bråda dagar på många sätt eftersom jag samtidigt försöker göra mitt hus vinterklart innan det är dags för höftoperationen som ska ske väldigt snart. Oj oj, ska be narkosläkaren ge mig samma medicin som käkkirurgen gav mig. Total blackout, minns absolut ingenting av ingreppet.