Min längtan

 
 
Rubriken skrev jag av bara farten och inte vet jag vad inlägget ska handla om, eller egentligen vet jag inte varför jag skrev orden "min längtan". Kanske längtar jag efter godis, nybakade bullar som mitt kära barnbarn ringde och ville ha recept på eller om jag längtar efter en lyxig oxfilémiddag, en löjromsmacka med rödlök och peppar eller kanske en kram av någon betydelsefull. Kanske allt på samma gång. Har ätit Bullens varmkorv med massor av senap och det var salt och gott. Öppnade en vinflaska därtill men det var inte speciellt gott.
Idag åkte ena grannen iväg till sydliga nejder och blir borta över kalla vintern. Det kändes lite vemodigt att vinka av dem och veta att vi inte ses förrän flyttfåglarna återvänder. Hos mig finns ingen längtan till långvarig vistelse på sydliga breddgrader men skulle inte tacka nej till en vecka eller två när det är som mörkast och tristast här under november månad. Kanske beställer jag en resa om det finns pengar i kassan efter tandoperationen nästa vecka och en hel del andra kostsamma ingrepp i min ekonomi. Nä inser att det blir ebb som vanligt.
Idag har jag tillbringat någon timme på ett möte med min uppdragsgivare plus hantverkat. Gårdagens prototyp är nu förverkligad i en oerhört tjusig skapelse avsedd att sitta på toppen av en modemedveten kvinna. Känner mig väldigt nöjd och inspirerad att fortsätta i morgonbitti när dottern anländer. Dagarna går så himmelens fort så att jag inte hinner med allt som jag vill göra. I morgon måste jag försöka hinna en sväng till sopstation för att tömma släpet på trädgårdsavfall.