Mest bara jobb

Vaknade vid åttasnåret, drack morgonkaffet och gick ut med katterna till dagens jobb som väntande guldgult lysande både på marken och i luften. Även om det är sydvästliga vindar så var det skönt med vinterjacka och mössa.
I går slutfördes operation björkspireauppgrävning och det var ett rent helsike vilka enormt hopvävda rötter den gamla busken hade. Drog, slet och hackade med spade, yxa, såg och jag vet inte vad och till sist var allt uppgrävt, men då hade jag drattat på ända ett par gånger av ren utmattning. Känns skönt att stoka till på tomten så att även en åldrande kvinna ska klara av att hålla någorlunda ordning.
Har också grävt ner tulpanlökarna och de liljekonvaljliknande lökarna som mina kära umeåbarnbarn skickade till mig. De fick sin plats längs garageväggen där vårlökarna tittar upp snabbt i vårsolens sken.
Ja ja det är mycket jobb med hus och tomt men det är också oerhört tillfredsställande att åstadkomma något som är betydelsefullt åtminstone för mig själv. Och häromdagen kom jultomten på ett förtida besök med ett stort paket som visade sig innehålla en eldriven motorsåg. Ännu en dröm är verklighet.