Grått

Har verkligen varit en helgrå dag som började med snö och slutade med regn. Hantverkat som vanligt men inte det heller ville lyckas idag så  jag har mest sprättat upp sådant som blev felsytt. Insåg att jag är i behov av en rejäl lampa med riktigt vitt ljus. 
På eftermiddagen kokade jag en skåprensningssoppa bestående av blomkål, purjolök, potatis och vitlök. I morgon duttar jag i lite matlagningsgrädde och bjuder dottern på nyttig lunch. I kväll tvingade jag mig iväg till affären för att fylla på med lite ätbart. Höften värker och det gör attans ont att stödja på benet, men nu tickar dagarna iväg och snart sitter det en fungerande reservdel i höften. Hoppas innerligt att bli värkfri och mer rörlig så att det är möjligt att fixa allt som måste fixas när man har ett hus att ta hand om. 
 
Nu mot sängen. Är jättetrött.