En pärs

 
Visdomstanden är borta och min kind är rejält svullen och mörkblå. Själva operationen gick bra eftersom jag fick en dos lugnande plus rejält med bedövning. Minns att sköterskan sa att nu lägger jag ett grönt skynke över ditt ansikte, men av det skynket har jag inget minne. Upplevde också att själva operationen gick väldigt fort fast klockan hade ändå tickat iväg mer än jag trodde. Med regelbundet tablettintag är värken uthärdlig men känner mig oerhört trött. Det var en pärs men nu är det gjort och jag hoppas vid gud att det inte finns någon mer visdomstand som ligger i vågrätt läge djupt nere i tandbenet.
 
I morgon är det dags för mammografi och jag har inte direkt någon lust att visa upp mig just nu. Har funderat på om det är lika bra att förklara varför jag ser ut som ett misshandelsoffer direkt jag stiger in i mammografibussen eller om jag helt enkelt bokar en ny tid. 
 
Det blir nu några dagar utan tyngre kroppsansträngningar men sy kan jag i alla fall och det ska bli kul för vi har köpt nya tyger i härliga färger.