Tisdag

 
Vaknade redan före tre och trodde att det var morgon. Mina yrvakna katter satt sömndruckna på bänken och åt av blötmaten som de brukar få vid sjusnåret. Hämtade glasögonen för att se vad klockan visade och därefter kröp jag tillbaka i sängvärmen. Någon timme senare kom dottern med andan i halsen efter en hektisk morgon där de alla försovit sig till en halvtimme innan skolan började. Hur hon lyckades få alla tre damerna till skolan utan att de kom för sent är ett mirakel.
Dagens plan var att göra en lite rejälare städning med dammsugning och våttorkninga av alla golv plus ta  fram adventspyntet. Det har varit svettigt och gått tungt, kanske beroende på lite lite lågt Hb, men nu i kväll är faktiskt huset hyfsat fräscht. Adventsstjärnorna sprider sitt milda sken och jag är nyduschad och redo för morgondagens besök av två vänner.
Idag kom spännande paketet med saker som jag beställt till mina älskade barnbarn. Jag är jättenöjd så jag hoppas att de också blir det. Har bestämt mig för att fixa alla klappar i god tid för att slippa stressa i sista sekund och dessutom göra jättevackra paket