Mitt i veckan fest

Idag fick jag besök av två gamla vänner som hade med sig både blommor, choklad, servetter, grönpepparpaté, ost och två flaskor vin. Den ena, 76 år men med ett befriande ungt sinne, sa:
Den ena flaskan är till dig och den här andra ska vi dricka upp nu. Åhå sa jag och sneglade på klockan som visade 13.00...
Osten platsade förträffligt till vinbrickan jag redan hade ställt i ordning och vinet var superb därtill. Det är minsann inte varje onsdag strax efter lunch som jag korkar en vinflaska. Trevligt hade vi och mycket avhandlades under takkronans tända ljus medan det mörknade utananför. Som avslutning blev det kaffe och prinsesstårta.
 
Som pensionär kan man ju faktiskt festa till precis när man själv vill och ändå blir det alltför sällan. Herregud man lever bara en gång! Nå, snart vankas det fest i dagarna fyra. Längtar!