Åldernoja

I dag kände jag för första gången i mitt liv att ålderdomen lurar bakom knuten. Den främsta anledningen förutom höftledsbytet för dryga veckan sedan var dagens laserbehandling av ena ögat på grund av ett mikroaneurysm i närheten av gula fläcken. Var så otroligt nervös inför laserbehandlingen. Vågade inte ens skaffa information via nätet innan. Trodde att det skulle göra jätteont, men till min stora glädje kändes det inte ens.
Dottern har agerat chaufför eftersom synen blir mer än lovligt dimmig efter alla medikament som de droppade i ögat. När vi åkte hemåt hade mörkret sänkt sig och vartenda litet biljus eller gatlampa glittrade som stora sprakande tomtebloss sett med mina ögon. Juligt vackert.
Det var bara idag som åldersnojan fick grepp om mig men nu i kväll har jag tagit mig loss och känner mig ung och pigg igen. Alldeles snart blir det full fart på tanten.