Helt slut

Dagens tandläkarbesök tömde mig på all kraft men nu är det värsta i första etappen gjort och jag får vila i två veckor innan de kan slutföra åtgärderna. I kväll har jag ont i munnen och i hela huvudet. Dunk, dunk. Funderade ett tag om jag fick en hjärnblödning eller stroke av ansträngningen. Tandläkaren är superduktig, försiktig och bedövar rejält så jag har inget att klaga på men anspänningen för mig som alltid lidit av tandläkarskräck är av det grandiosa totalt energiuttömmande slaget. Jag är i alla fall glad för att jag kom mig för att byta tandläkare. Han sa att jag var en lättjobbad drömpatient... om han bara hade vetat hur jag fick koncentrera mig på att andas och tänka på trevliga saker. 
 
Solen har visat sig av och till idag och med den kom sköna värmestunder som dock inte riktigt har stannat kvar. Slog nyss på kupévärmaren ute i växthuset. Mina små blommor verkar må gott där ute så nu hoppas jag bara att de växer till sig rejält till det är dags att plantera ut dom i rabatterna. 
 
Nu ska jag krypa ner i sängen, men först en värktablett.