Trädgårdsbestyr

 
Midnattssolen förskönar min "trädgård" till att framstå som lummig och välskött, ja till och med lite mysig. Har klippt alla 1200  m² idag och kört många skottkärror med växtmaterial ner till skogen. Min kondis kunde vara bättre för hej och hå så kämpigt det har varit bitvis. Kändes som om gummistövlarna vägde fem kilo vardera.
 
 
I dag delade jag och ett barnbarn på en pinfärsk gurka från växthuset och den var riktigt god och saftig. Gurkodlingen är osedvanligt lyckad i år så jag tror att det kommer att bli många matsallader framöver. Tomaterna har massor av små gröna tomater men ännu lär det dröja innan de är ätbara. Jordgubbsplantorna har också massor av blommor och små kart så det lär bli många goda desserter inom några veckor. Varje gång jag passerar Basilikan rör jag vid den och insuper den underbara doften som får lyckohormonerna att dansa i min kropp.