Svurit långa haranger

Började dagen med att irritera mig på krångelbyråkratin i detta land. Det gäller verkligen att knappra rätt i alla instruktioner om man överhuvudtaget ska komma fram till 18-minuterskön och sedan be till högre makter att kontantkortet har tillräckligt med pengar kvar och mitt svordomsförråd kom väl till pass. Visserligen kom jag så småningom fram till trevliga människor men det var lite si och så med säkerheten i de besked de gav mig. Kolla på nätet, sa dom! Det hade jag förstås redan gjort. Måste nästan rita ett kors i taket eftersom en person som jag ringde tog reda på fakta efter vårt samtal och ringde upp igen. Ett stort plus till den personen som naturligtvis var en kvinna.
 
Därefter gällde tandläkarbesök så nu är jag på bettet igen, men det kostar sina sköna slantar. Har också träffat goda vänner över en kopp kaffe och småröjt lite i garaget. Konstigt så snabbt just garaget blir fyllt med allehanda saker och skräp. Som avslutning alldeles nyss blev det jordgubbar och grädde tillsammans med dottern och ett barnbarn.