Lite dyster

Normalt sett skriver mina fingrar ganska ocensurerat de tankar som finns i mitt huvud just för stunden när jag har loggat in på blogg.se. Därför blir det på både gott och ont och inga litterära mästerverk.
 
 
Denna morgon känner jag mig för ovanlighetens skull på måttligt glatt humör. Himlen är grå och gräset är blött. Det är ändå vackert då regnet och ljuset liksom gör alla färger mer intensiva. Otroligt vackert bara med alla olika gröna nyanser.
I gårkväll blev himlen riktigt mörkt blå innan regnet kom och därefter spände himlavalvet upp en sagolikt vacker regnbåge. Magiskt! Det känns faktiskt skönt med lite regn i dessa värmeböljans tider. 
 
Ännu har det inte kommit något brev med operationsdag och kanske lika bra det med tanke på allt jag har ogjort och som måste vara gjort innan hösten kommer. Måste ta mig samman och börja kitta om fönster, men det tar emot fast jag vet att när man väl är igång så är det gjort fortare än man tror.
 
Idag gäller välbehövligt frisörbesök och om det torkar upp utomhus ska jag montera hönsnätet mellan mark och farstubrons underkant så att mina kära fyrbenta inte kan krypa in under bron och trassla in sina koppel i balkarna där inne i mörkret.