Kalla avrivningar

 
Den här dagen har varit i hetaste laget för utejobb och ändå är det precis vad jag har gjort. Gräset behövde klippas med omedelbar verkan och det har jag gjort trots värmen, mygg och knott. Av 1300 m² med massor av hinder är det bara kvar kanske hundra som jag får ta i morgon när det förhoppningsvis är färre knott. De förbaskade knotten har stora käftar så nu är det stora röda pladuskor lite här och där på min kropp. Det har dock krävts ett antal kalla duschar för att undvika värmeslag men på plussidan är att jag verkar ha blivit rätt så solbränd på kuppen. 
 
I kväll fick jag besök av min föredetta granne och har haft en trevlig kaffestund ute på altanen med kvällssol, blommande syren och hägg och fågelkvitter. Det här är verkligen en underbar årstid även om det också är rejält mycket jobb för att ställa i ordning och sköta om allt.