Härliga tider!

 
 
Vilken underbar dag! Tjugofem grader varmt och lätt svalkande sydlig vind. Har klippt gräsmattan och fått på mig lite väl mycket sol. Huden känns oroväckande stram nu i kväll.
Önskar att jag hade ekonomi nog till att fixa till lite mer på tomten. Kanske en pergola av något slag plus höja alla mina rabatter till en mer ryggvänlig nivå. Ännu kan jag krypa på alla fyra, men vem vet hips vips är den tiden förbi. Oj oj hemska tankar som inte borde tänkas en fin dag som denna. Schas schas iväg!
 
Även om min ekonomi är skral är jag desto rikare vad gäller familj och vänner. Det är lycka som faktiskt kan försätta berg när livet någon enstaka gång kan kännas besvärligt. Tacksamt nog hör jag till den skaran som oftast är hyfsat tillfreds med livet oavsett hur det än är. Det man inte dör av härdar, sägs det ... och det ligger nog en del sanningar i det, fast det beror så klart på hur man tar "prövningarna".
 
I kväll har dottern och tre barnbarn varit hit och delat en familjepizza med mig. Gott och trevligt. Nu ett skvätt vin och (mest troligt) zzzz framför teven.