För varmt!

Började dagen med nära två timmars tandläkarbesök men nu banne mig är tandeländet rotfyllt och klart. Håller nu tummarna för att den inte börjar bråka eller spricker så att tandläkaren kan genomföra etapp två i mitt sargade garnityr.
Egentligen ska jag väl inte gnälla över värmen men idag kändes det bara för mycket av den varan. Orkade knappt röra mig och skulle helst av allt ha stått i en iskall dusch. För skams skull fick katterna sin förmiddagsutevistelse och den ena låg länge kvar på en skuggig plats i långgräset rakt nedanför svalboet ... Måntro min Emil väntade på att en godbit skulle falla ner.
 
Kvällen har däremot varit riktigt skön. Har suttit ute med dottern och ett barnbarn och ätit jordgubbar och lemoncurdglass och bara njutit av myggfri ljummen sommarkväll när sommaren är som bäst.