En liten bukett

nyplockade liljekonvaljer sprider väldoft i mitt hus och jag önskar bara att fönstren hade varit putsade och huset genomgånget och fräscht, men så är det tyvärr inte. Den här våren och försommaren har utsidan prioriterats och eftersom allt som ska göras ligger på mig själv är det svårt att både orka och hinna med allt. Liljekonvaljerna är i alla fall underbara. Funderar på om de håller sig fräscha lite längre om de får tillbringa natten i kylskåpet.
 
 
 
Idag har jag tittat på två alternativ till häck längs ena tomtsidan. Häggmispel är skir och fin, växer snabbt, lätt att klippa och har inga vassa taggar. Smällspirean Diablo har vackert mörkröda blad och inte heller några taggar och skulle stå som en fin fond till  planerad ny rabatt innehållande gul-orange-vita blomster. Är dock lite osäker på härdigheten så det lutar mot Häggmispel.
 
Hittade också en ny affär i samhället som hade massor av fina saker av allt från porslin till NoaNoa-klänningar. Det är inte ofta jag shoppar här hemma, faktiskt så pass sällan att en person jag träffade häromdagen har trott att jag hade flyttat härifrån. Shopping är liksom inte mitt största intresse och matinköpen gör jag ofta kvällstid på lillbutiken även om det säkert är någon krona dyrare där. Verklig lycka hittar man inte i saker hur fina de sakerna än är och numera inser jag titt som tätt att jag har alldeles för många saker trots att min livsstil nog alltid legat åt det minimalistiska hållet. Verklig lycka kan vara som i kväll när dottern och ett barnbarn plus syrran och jag plockade liljekonvaljer tillsammans i våra barndomsmarker.