Åskoväder

Somnade helt utmattad i natt med huvudvärk som förebådade åskoväder och åskoväder blev det men då sov jag djupt och synnerligen gott. Enligt grannarna har husen skakat men inte inte ens det väckte mig. Har ett svagt minne att jag vaknade till en kort sekund av ett buller men trodde det var katterna som flyttade på byrån i rummet ovanför mitt sovrum på övervåningen...alltså en helt orealistisk och vansinnigt dum förklaring som jag skyller på låg vakenhetsgrad. Huvudvärken är nästan borta men det skulle inte förvåna mig om det kommer ett till åskoväder frampå morgonkvisten.
Åskan drog inte med sig värmen så vi har kunnat njuta av 25 grader i skuggan, soligt och fuktigt väder vars enda nackdel är mygginvasion plus att gräsmattan växer flera centimeter per dag. Har varit med syrran och inspekterat blomstren på våra käras gravar och kunde konstatera att de nya självvattnande lådorna verkar funka perfekt för blommorna var jättefina. Om det är torrt väder i morgonbitti blir det gräsklippning så långt höften håller.