Vädervärk

Survädret framkallar huvudvärk och ömma ögon så nu håller jag tummarna för klart och stabilt väder. Känner mig groggy och har liksom ett tungt och alldeles för stort huvud. Av livslång erfarenhet vet jag att det blir så här när vädret svänger kraftigt och går över när vädret blir stabilt igen. 
Idag var jag med dotter och ett barnbarn till en öde badstrand, visserligen mulet men termometern visade  +25 så det var riktigt skönt och helt vindstilla. Bäst av allt var att det inte fanns några irriterande flygfän.
Hemma igen gick färden till klädrean där jag fyndade en supermjuk blus i milda nyanser som påminde om sand och hav. 
Hönsgödseln jag hämtade igår är spridd runt buskarna men gräsmatteklippning får vänta till torrare väder, annars hade den här dagen passat perfekt för gräsklippning eftersom höften varit ovanligt smärtfri.