Nöjd med dagen

Känner mig helnöjd med den här dagen. Lagom varmt och soligt. Har mumsat i mig både åkerbär och smultron som växer lite här och där på tomten. Finns nog inget godare. Speciellt smultronen väcker många kärleksfulla barndomsminnen.
 
 
Har också haft många besökare idag och däribland så fina småbarn. Tursamt hade en av besökarna med sig nybakat fikabröd - till min och allas glädje. I kväll bjöds jag på hemlagad god pizza hos dottern och sedan hade jag energi nog för att rensa mina rabatter där vattuogräset höll på att ta överhanden. Skönt att ha det gjort.
 
I morse lämnade svalans sex ungar boet och satt sedan tätt tillsammans på en svajande gren i björken intill huset. Tre vuxna svalor har matat dem konstant under högljutt kvitter. Funderar på om det kan vara en hane som parat sig med två honor. I kväll flyger de alla runt huset i svindlande fart. Härligt att de överlevt så här pass länge och nu hoppas jag att alla nio kommer tillbaka nästa sommar.