Mina lyckor

Vaknade till en strålande vacker och varm morgon. Som vanligt blev det kaffe ute på farstubron medan katterna sökte sig till sina favoritställen under buskarna eller i långgräset vid tallstubben. Skatorna kraxade och skrek som galna när vi kom ut, förmodligen någon unge på marken i närheten. I sovrummet snusade två barnbarn i renbäddade sängar efter en väldigt sen kväll i farmors sällskap. Lycka! Och inte spelar det någon roll att lillgrabben låg på tvären i dubbelsängen så att hans fötter nuddade mitt ansikte mest hela natten. 
 
I eftermiddags kom föredetta svägerskan till mig. Vi åt laxrosor i västerbottensostsås och sedan åkte vi färja ut till Vassholmen för att se årets sommarteater som är en Elvismusikal. Den var riktigt bra och rolig, faktiskt den bästa sommarteatern hitintills, även om sångförmågan hos de medverkande varierade kraftigt. Som alltid är det roligt att bege sig ut i folkvimlet vilket för min del händer alltför sällan. Ska försöka ta kontroll över latmasken och börja ta för mig av det som bjuds.
 
Nu ska jag fortsätta lyssna på boken Röd måne av Elisabet Nemert. Jättebra! Är lycklig över att få låna så många bra böcker av vännen Lillemor som är en storkonsument av böcker och vet vad jag gillar.