I hetaste laget

Förstår semesterledigas glädje som längtat sig harmynta efter sol och värme och som nu äntligen får uppleva det. För min del +27°C alldeles för varmt. Har en pyrande huvudvärk och kan lätt föreställa mig poffen i skallen om jag skulle utsätta mig för värmen på altanen där det säkert är betydligt hetare. 
Nåväl, det finns alltid saker att pyssla med i skuggan och inomhus. Har till exempel tillagat en älgstek och gjort gräddsås. Snart väntar ett välbehövligt besök hos frissan och framåt kvällen blir det bilbingo tillsammans med goda vännerna.  
Något jag borde ta tag i är fönsterrenoveringarna men det tar emot så in i bomben. Vädret är perfekt men är tyvärr ingen person som gillar kladdet med kitt och färg. Måste måste måste och kitt och färg finns här hemma så det är bara att börja ..