Tjorv

Känner mig aningens bättre efter några dagars felmedicinering som lett till huvudvärk och så pass lågt blodtryck att jag nästan svimmat när jag suttit stilla. Idag blir det en bättre dag. Tanken att vi ska använda de för tillfället billigaste medicinerna är väl bra när det gäller tillfälliga och likvärdiga mediciner, men när det gäller livsvariga behandlingar blir felmedicinering baksidan av det beslutet. Desto äldre man blir desto svårare lär det bli att sortera rätt i dosetten när tabletterna heter olika och har olika färg och form varje gång man gör ett uttag. Okey, man får medicinen som står på receptet om man väljer att betala mellanskillnaden, men i mitt fall handlar det om över tusen kronor per uttag och det är omöjligt för den inkomstgrupp jag tillhör, men för en höginkomsttagare spelar det säkert ingen större roll.
 
Vädret är grått men talgoxarna har hittat till talgbollarna så katterna ligger i govärmen på fönsterbrädan och har rafflande liveunderhållning av jamandet att döma. För min del ligger dammsugaren redo för en tur till övervåningen.