Städbestyr

Idag har jag ägnat mig åt städbestyr, fast egentligen blev det inte speciellt grävigt trots att vi har varit gott om barn i huset  i flera dagar. Mest lite glitterpulver blandat med katthår och kaksmulor. Har även gått runt med en klorinindränkt trasa och torkat handtag och annat som alla vidrör eftersom ett av mina barnbarn fick magsjuka i natt. Naturligtvis hon som har sussat i sängen intill min. Om hennes kräksjuka smittar lär alla ha blivit smittade eftersom vi blåste i samma flöjt igår. 
När jag satte mig framför datorn var tanken att betala räkningar, men istället för att logga in på banken blev det bloggen och nu har jag skrivit själv, läst vad andra skriver, sett fina biler, kollat Facebook, nsd, kuriren, aftonbladet, expressen, blocket, ellos och mailen så nu finns ingen återvändo. Nu blir det internetbanken innan slantarna tar slut.