Sifferblind och kräksjukefobi

Har kämpat med siffror mest hela dagen. Är nästan klar förutom att det finns en liten differans mellan inkomster och utgifter och så ska det inte vara - i alla fall inte i detta fall. Alla verifikat finns och är i sin ordning men någonstans har jag kastat om siffror. Frustrerande att något enkelt kan bli så svårt.
 
I övrigt lever jag med kräksjukerädsla. Smitta har jag varit utsatt för åtminstone två gånger sedan i söndags. I går hade jag besök av en liten baby som fick kräksjukan i natt. Den här gången verkar det vara en kräksjuka med feber som inte ger sig i första taget. Tvi tvi tvi och tvätta tvätta händer, men har också hört att vi som är gastric bypassopererade inte kan få kräksjukor. Hoppas verkligen att det stämmer.
I kväll var jag till affären och köpte Samarin och hälsofil men glömde hela vitpepparkorn som också lär hålla dylika sjukor på avstånd.