En rolig helg väntar!

Kylan håller oss i ett hårt grepp men enligt vissa väderprognoser ska det bli varmare till på lördag och det hoppas jag stämmer. Idag har jag bara varit utomhus då jag hämtade posten och gav lite mat åt en stackars fågel som jag trodde höll på att frysa ihjäl. Den stackaren knaprade på frysta rönnbär och var uppburrad till en liten boll. Nu var det kanske inte så för den flög iväg till stora tallen där den kvittrade glatt. Fågeln var otroligt vacker med knallrött huvud, bröst och rygg och efter en koll på nätet kunde jag konstatera att det var en Tallbit, en släkting till Domherrarna. Faktiskt en helt ny bekantskap för mig. Den ska tydligen var rätt så orädd och det stämmer nog för den flög inte iväg när jag la ut  mat intill den.
 
I kväll har jag haft fem kära barnbarn hos mig och tre ska stanna kvar över hela helgen. Klockan är nu snart tio och alla sover. Nu gäller det bara att deras nattuggla till mormor tar sig upp vid halv sjusnåret och väcker dem så att de kommer i tid till skolan. Vi har planerat en hel massa för helgen. Allt från bastubad, bakning, slalombacken, badhuset till kinamat. Katterna verkar vara lika nöjda som jag med att ha lite liv i huset. En rolig helg väntar!