Barnbarnshelg

 
Huset har varit fyllt av skratt och bus sedan i torsdagskväll till i kväll. Igår var vi och badade i badhuset och vattnet var betydligt varmare än när jag var dit sist. Jätteskönt, men adrenalinet rann till när jag skulle betala och de inte hade någon kortläsare och jag hade som vanligt inga kontanter. Badhuset har varit utan kortläsare sedan nyår. Det var bara att åka ner till samhället och ta ut pengar. Väl tillbaka med kontanter skulle vi ha skåp men då visade det sig att man måste ha med sig ett eget hänglås för att kunna låsa in sina kläder. Då var det nära att jag vände på klacken men personalen bakom disken anande nog ett förestående vulkanutbrott  och erbjöd mig att låna ett hänglås mot att jag lämnade min bilnycket i deponi. 
Efteråt gick vi på restaurang och åt kinamat med sonens familj.
 
 
 
Det har busats, skrattats, ritats och spelats både gitarr och flöjt. Idag bakade vi också en sats av Märtas skurna chokladkakor som raskt försvann ner i kakmonstrens stora gap. Där var även det allra största mormorfarmorskakmonstret med.
 
Kakmonster