Ont i halsen

 
Inte konstigt att jag känt mig lite vissen sedan i går för idag har jag fått ont i halsen. Håller nu båda tummarna för att det inte blir någon brakförkylning. Kan inte komma ihåg när jag sist var förkyld, tror att det måste vara flera år sedan sist. Nåja, det kanske inte är så farligt för jag har inte ens feber.
 
Idag har vardagsrumssoffan bytt skepnad från svart till renaste vitt. Nu får ingen, inte ens jag själv smaska på något som kan ge fläckar. Absolut rött kort för choklad och rödvin.
Jag har börjat göra sommarljust inomhus fast snödrivan utanför vardagsrummet når ändå upp till fönsterblecket. Pelargoniorna jag planterade om och tog in i värmen har redan livsats till så snart lär de vara knubbiga och fulla av knoppar. De flesta är skirt ljusrosa Mårbackapelargonior. 
 
I kväll tänkte jag tillbaka på resan till Holland för snart två år sedan. En underbar resa på flera sätt.