Kall lördag

-22°C och strålande sol på snövita vidder. Efter lite småpyssel inomhus styrde jag kosan mot Moån där Lillemor bor för att återlämna en hel kasse ljudböcker som hon försett mig med. Det var sagolikt vackert genom skogen med träd som böjde sig graciöst av snötynderna och glittrande vita fält där en och annan färglad skoter susade förbi. Ur bilhögtalarna strömmade latinska rytmer på högsta volym och jag dansade lyriskt skogsvägen fram. Efter gofika och pratstund styrde jag hemåt i rosa skymning med Ewa Cassidys stämma som sällskap. I baksätet stod en kasse med nya ljudböcker och jag brukar gilla det Lillemor gillar så det blir många spännande kvällar framöver.
 
 
Mitt hus försvinner snart under all snö och ena taksidan behöver snarast befrias från en del snö. För det ändamålet har jag konstruerat en skrapa på teleskopskaft så att jag slipper gå upp på taket. Har nämligen högtidligen lovat de två äldsta barnbarnen att absolut inte gå upp på taket. Egentligen finns den här skrapan att köpa på CoopBygg men var så klart slutsåld när jag kom mig dit. Min skapelse fungerar hyfsat så i morgon ska snö rivas ner och därefter lär halva vardagsrumsfönstren vara täckta av snö. Lär bli iglookänsla.