Födelsedag

Det är väl inte så att jag ropar jippi över att fylla 64, men födelsedagen har faktiskt varit riktigt bra. Träffade barnbarnet i storstan, shoppade och fick en överraskningspresent som innebar lyxspabehandling av mina händer och naglar. Det var jätteskönt och verkligen välbehövligt. Nu är händerna släta och mjuka och naglarna lyser vackert hallonröda med små glittriga stänk. Så här fina händer har jag aldrig tidigare haft. Dessutom fick jag jättefina yllebroderade vantar av dottern i samma stil som hon har på sig på bilden i hennes blogg http://dalen191.blogspot.se. Nu ska jag se till att bli bättre på att vårda mina viktigaste redskap.
I kväll har vi ätit jättegod middag bestående av kyckling med pesto och sallad. Till förrätt bjöds jag på honung och valnötsglaserade getostbröd. Som final en ovanligt god prinsesstårta. Nu väntar sköna sängen!