En doft av ros

 
Idag kom det överraskande ett blombud och plingade på dörren. Nu har jag en jättefin bukett mitt på köksbordet i härligt röda och rosa färger. Att få blommor och blader är härligt, speciellt den här årstiden när krukväxterna gett upp och fönsterbrädorna gapar tomma. Blommorna ger liksom sommarpirr för för alla sinnen.
 
Med blommorna kom energi för att slutföra även redovisning nummer två och nu stämmer alla siffror. Pust! Har också varit och hälsat på barnbarn och haft en liten gitarrlekton med ett av barnen som precis börjat spela gitarr... min son har övertro på sin gamla mor när han tror att jag är en virituos på det musikaliska området. Nåväl, den lilla damen kunde sin läxa och behöver bara träna varje dag för att komma framåt. Hon knäppte på strängarna och jag lyssnade och uppmuntrade med applåder.
 
I kväll regnade det och det kändes förtröstansfullt och liksom en hälsning från den tid som väntar. Mina katter är sysslolösa och längtar ut, men än är det för mycket snö så det blir bara en minut på sin höjd innan de vill in igen. Om det regnar så att marken blir isig funkar det bättre. Det verkar vara just det där med snö som fastnar under tassarna som de ogillar. Min billiga kattsand som är bra på så sätt att den inte dras ut i hela huset är nu utbytt mot den dyra och nästan luktfria varianten. De senaste dagarna har varit en pärs med kattpisslukt i näsborrarna. Nu är den lukten ersatt av typ lavendeldoft.