Våra kära alster

 
Det känns lite vemodigt att skiljas från de alster där vi, dottern och jag, skapat hejvilt och glatt oss åt resultaten av våra vedermödor. Kudden här ovan gillar jag skarpt. Den är helt ensam och unik i sitt slag och väcker i mig en samiskt positiv, ren och vintrig känsla. En del tygbitar, knappar och band bär med sig en historia värd att minnas och glädjas åt. 
Idag öppnade vi våran butik och till helgen drar dottern iväg med alltihop till en större marknad i vårat grannlän. Vi har många idéer som ännu inte hunnit förverkligas men vi fortsätter och vem vet vad det leder till i en förlängning. Förutom det roliga hoppas jag på pengar i plånboken.
Livet är gott just nu och roligheter är nära. I morgon kan jag hämta ännu ett paket med små julklappar beställda via nätet. Praktiskt och så slipper man svettas i varuhusträngsel.