Ingen lucia i sikte

Idag har varit en riktig utedag och passande nog kunde jag njuta av midvintersolens strålar som lyste upp talltopparna underbart fint. Även fast det är vinterns mörkaste tid just nu är jag lite förvånad över att solen ändå visar sig och nu är det inte många dagar kvar till dess att det vänder och blir ljusare för var dag som går. Känns hoppfullt.
Först körde jag ihop gårkvällens och nattens snö med armkraft men tyckte att det såg ut alldeles för slafsigt så med alla krafter och stor beslutsamhet lyckades jag baxa ut snöslungan och med elstartshjälp få igång den. Av bara farten slungades ett spår runt huset och infarten blev bred och rak som aldrig förr. Härligt med bensindrivna hästkrafter i synnerhet till plogkarmen vid infarten.
Kvällen har gått i bakningens tecken. Först blev det mjukkakor typ klådda och som final ännu en ungsplåt mazarinrutor med lite mindre mängd bittermandelessens än i gårkvällens bak då jag överdoserade den varan