Sommarsysslor

 
 
Den här dagen började sommarskönt med lagom värme och halvmulet. Jag strövade som vanligt omkring på tomten iförd pyjamas och mumsade i mig solvarma söta smultron och vinbär som frukost. Plockade de vita vinbären och tänkte avsluta och förbereda målarjobb men fortsatte istället med de svarta vinbären. Det blev nästan tio kilo saftiga bär. Inte alls illa då buskarna är förhållandevis små. Nu är bären i frysen i väntan på att bli vitaminstinn saft lite senare i höst. 
 
Fick syn på gräsklipparen och helt plötsligt var jag igång med gräsklippning. Inte alls planerat men välbehövligt. Nu sitter jag här vid datorn nyduschad men med en höft som värker som attan. Trots värken är jag väldigt nöjd med dagen. En sak är säker och det är att det är ruskigt frustrerande att ha denna förbannade värk.
 
Nu väntar sista kapitlen i en spännande cd-bok.