Rea på rea och second hand

Vilken dag! Evigheter sedan jag sist hade så svullna ben som idag. Nu var det i allra högsta grad självförvållat av olidligt het bilfärd, shopping, loppis och som final god middag hos dotterns familj. Gjorde flera fynd i rea på reastället och känner mig väldigt nöjd. Även loppisen gav många plagg för liten slant och allt passade perfekt. Alltså en väldans lyckad shoppingdag.
 
Egentligen har det inte hänt så mycket mer idag och i morgon blir det loppisöppet i mitt eget garage. Hoppas på många kunder för vi har mycket fint till billig penning. En del barnkläder är i nyskick och annat är helt och fräscht även om det är använt. Nya kläder innehåller en hel del giftiga ämnen av olika anledningar men i kläder som är tvättade är gifterna borttvättade och alltså hälsosammare att använda. Om jag vore småbarnsmamma skulle jag välja secondhandkläder till mina barn, kanske inte skor men allt annat för att minimera att de utsätts för giftiga ämnen. Numera köper jag även en hel del second hand till mig själv och har inget problem med att någon annat använt plagget före mig.