Härlig dag

Började med provtagning på Hälsocentralen inför ett rutinbesök. Efter gastric bypassoperationen är det viktigt att kolla järn och B12, men allt känns okey så de värdena är nog som de ska vara. En sak var mindre kul och det var att ställa sig på vågen.
Därefter gick jag lös på köksskåpen. Rensade rejält. Skönt att ha det gjort. Tanken var att börja putsa fönster men som alltid när det gäller min planering lever den sitt eget liv för helt plötsligt haltade jag runt med gräsklipparen och rensade i rabatterna. För en del blomster är blomningen över medan andra är i sin fulla prakt.
 
 
 
Denna sommar har verkligen varit skön och våren var också solig och fin, men det konstiga är att många jag pratat med tycker att det har varit en riktig skitsommar. Fattar inte hur det är möjligt att missa alla underbara dagar som vädrets makter bjudit på. Solen, värmen och regnet har gjort att skogens bär har mognat tidigare än någonsin och aldrig har jag väl plockat in vinbären så tidigt som i år. Till och med tomaterna har mognat osedvanligt tidigt så det blir nog inga brickor med gröna tomater när höstkylan slår till.
 
Om jag ska vara missnöjd med något så handlar det om min oföretagsamhet att göra saker utanför hemmet. Under hela arbetslivet har jag drömt om att få vara hemma och pyssla i godan ro och det gör jag nu. Just nu är det lyxkantad livskvalitet.